dimecres, 18 de maig del 2011

Dubtes sobre el vot en blanc

Hola a tots i a totes;
Ja fa un temps que tinc les coses més o menys clares per al dia de les eleccions: votar en blanc.
No cal ser molt espavilat per adonar-se'n de que a Vallada fa falta un canvi i de que els que estan governant-nos es burlen de nosaltres descaradament i de forma prepotent (prenent-nos per imbècils i subordinats). Ací podria parlar tant del nostre govern local, com de l'autonòmic.
Les alternatives que es presenten a nivell local no en convencen, sobre tot l'AIPV (de CV no cal ni parlar-ne). En quant al PSOE... reconec que ací no tinc res a dir excepte que em veig influenciat pel govern central de Zapatero, el qual m'ha desil·lusionat moltíssim... i pot ser per això no em refie del tot de l'equip de Mª Jose...

Be, deixant a banda aquest romanç... quan ja creia jo que això del vot en blanc demostrava el descontent del poble front als polítics en general, la no preferència i que no beneficiava a ningú en concret, ara llig a Internet que no, que no és així o, al menys, em trobe amb dues versions diferents... De totes les versions, em preocupa aquella que diu que el vot en blanc, benefícia al partit majoritari.

Algú podria explicar-me de forma resumida i comprensible en què consisteix el vot en blanc i si beneficia o no a algú, a la majoria, a la minoria, etc...

Gràcies!

4 comentaris:

  1. És prou simple, Natzaré. A la Comunitat Valenciana cal traure el cinc per cent dels “vots emesos” per a optar a tindre un diputat. El vot en blanc es comptabilitza com vot vàlid. Per la qual cosa, al haver més vots, els partits més xicotets necessiten més vots per arribar al 5%, el que afavoreix als partits majoritaris. L’entrada de més avall “Vots en blanc, nuls i abstencions” ho explica molt bé.
    En quant a identificar a Mª José amb la política de Zapatero és, des del meu punt de vista, un error. Apart de que la política local no té res a veure amb l’estatal, has de ser conscient que no votar-li, o votar en blanc, o abstindre’t, és afavorir la permanència dels mateixos a l’Ajuntament.
    Salut

    ResponElimina
  2. Ací tens una xicoteta esxplicació: http://www.youtube.com/watch?v=fD46sl7bHxI

    ResponElimina
  3. bona nit!
    jo també tenia dubtes, pero vaig llegir un article interessant, encara que un poc llarg. Si no tens son, ací va el link, que també explica molt bé la llei d'hont

    http://lalibretaenblanco.wordpress.com/2011/03/04/abstenciones-votos-blancos-y-votos-nulos-nolesvotes/

    no tinc clar si funciona com a enllaç o s'ha de tornar a copiar en google. sort!!

    ResponElimina
  4. Lo verdaderamente indignante son las proclamas de los lideres políticos: España es un país democrático, faltan a la verdad, la base de la democracia es: un hombre un voto; todos los votos tienen el mismo valor, eso jamas ha sucedido en España donde en dependencia del lugar del voto tiene un valor, entonces si falla el fundamento de la democracia, esta no existe como tal en España..

    ResponElimina

EL TEU COMENTARI NO ES PUBLICARÀ SI:
- No poses cap nom o pseudònim.
- És ofensiu i gens respectuós. Apren a raonar.
- Ho escriviu tot en majúscules.
- Es desvia de la temàtica tractada. Escriu un correu a valladacity@gmail.com o fes-te col·laborador si vols escriure sobre una temàtica nova al nostre bloc.

Gràcies per opinar.