dilluns, 18 de juliol del 2011

Qué pasa en Valencia

Com quasi sempre fa, Ignácio Escolar posa el dit a la nafra i aporta dades que evidencien l'absurda situació política de la Comunitat Valenciana. El títol de l’article d’Escolar és una bona pregunta per a meditar i comentar mentre ens prenguem una copa a la terrassa del bar o prenguem la fresca amb els veïns.

Qué pasa en Valencia

Article d’Ignácio Escolar publicat al diari Público 18-07-2011

Valencia no sólo es la primera comunidad autónoma de la historia cuyo presidente será juzgado ante un jurado popular, acusado de aceptar sobornos. También es la autonomía más endeudada: debe el 17,2% de su PIB, 17.600 millones de euros. O la región europea con la entidad financiera que peor nota ha sacado en los test de estrés de la banca, sólo por detrás de Grecia. Hablo de la Caja Mediterráneo, la CAM, que ha suspendido este último examen con un 3. Sólo el ATEbank griego tiene una nota peor.

A la hora de buscar culpables de la delicada situación de la CAM, conviene recordar que esta caja, que tanto depende del poder político regional, no sólo ha comprado parte de los bonos que emite la comunidad para financiar su deuda, sino que también ha pagado faraónicos proyectos de la Generalitat Valenciana, como la Ciudad de las Artes y las Ciencias o el ruinoso parque Terra Mítica. Aunque el mayor agujero de la CAM está en el ladrillo feroz. En 2009, el Parlamento Europeo aprobó una dura resolución, el informe Auken, que describía el urbanismo valenciano como una “forma endémica de corrupción” que ha creado un modelo de desarrollo movido por “la avaricia y la conducta especulativa de algunas autoridades locales y miembros del sector de la construcción”.

Cuando la burbuja estalló, las dos cajas valencianas, CAM y Bancaja, pagaron gran parte de los platos rotos en Seseña, en Martinsa Fadesa, en Polaris World o en Astroc. Entre los exdirectivos de Astroc, hay un nombre que resalta rutilante sobre los demás: Estrella Camps, hermana de Francisco Camps.

Evitar la quiebra de la CAM nos va a costar a los españoles 2.800 millones de euros del fondo de rescate. Es el doble de lo que se ahorró al congelar las pensiones. Tres o cuatro trajes, nada más.

Font: Escolar.net

6 comentaris:

  1. Menuda banda !!! a vore quin de tots es pijor ....

    ResponElimina
  2. Açí en " nuestra querida tierra valenciana " som tan ignorants i mes´hen fot, que tota la jarca de corruptes es presenten a les eleccións, i guanyen per majoria arrassadora,ens fan burla a la nostra cara, es despilfarren els nostres diners, i ens peguen palmadetes a la nostra esquena.¿ Tenim el que ens mereisquem?, si es aiçí, som tots un tall de palurdos. Uns per ferli cas a canal 9 (la majoria) i altres per no fer la suficient força per a tombar del poder a uns que es pensen que son per damunt de la justicia.

    ResponElimina
  3. Un bon escrit ple da dades correctes, però amb conclusions errades.

    Si bé es cert que la CAM no ha superat el test extres, també es cert que dits test no tenen en compte unes reserves generals que existeixen a TOTA la banca espanyola, i no més a la banca espanyola, raó per la que no s'han tingut en consideració als tests. Per altra banda, no veig CAP referència a altres caixes que si que han sigue intervingudes a altres autonomies.

    ResponElimina
  4. En definitiva, més miseria i companyia. El que pasa a la Comunitat Valenciana, la veritat, no ho entenc. A vegades pense. tants borregos hi han?, Tants incults, ineptes i gent sense seny?. No, no ho crec. El que pasa a la CV crec que es digne de estudi. Crec que si algún estudios sobre sociología es posara, trauria fins i tot una nova forma de viure en societat. Que son uns corruptes ho tenim tots clar, pero no fem res per evitar-ho. Que son uns mafiosos, ho sabem, pero tornen a guanyar per majoría aplastant. En fi, una cosa tinc molt clara, mai m´avergonyiré de la meva CV, sabeu peque?, perque estos impresentables no mai m´han representat, ni siquiera parlen en valenciá, així que a mi plim!!!!

    ResponElimina
  5. Para el sectario Tio Canya:
    Según tu criterio, parece que los millones de españoles valencianos que votan al PP, son todos unos corruptos y mafiosos.
    Parece que todos los habitantes de muchos pueblos de zonas de la Comunitat Valenciana que hablan en castellano, porque es su lengua, no son valencianos, según tu punto de vista.
    ¿Tú de qué vas?

    ResponElimina
  6. Ey Ey Ey.....cuanta crispació per deu!!!. No entraré a les teves descalificacions, mon amour (que romantic sona el francés, redeu!!!). Pero veig que et sents un politic més, perque si he descalificat a algú es als politics de aquesta comunitat. Evidentment al PP. Encara que el PSOE no es queda enrrere, pero a un tipus de dretes com tu et dona igual. Els de dretes teniu una facultat especial e innegable: defenseu allò que es vostre sense dubtes, sense fisures. Els sociates no, ells, com a gent d´esquerra, es permeten el luxe de dubtar, cosa molt saludable.

    ResponElimina

EL TEU COMENTARI NO ES PUBLICARÀ SI:
- No poses cap nom o pseudònim.
- És ofensiu i gens respectuós. Apren a raonar.
- Ho escriviu tot en majúscules.
- Es desvia de la temàtica tractada. Escriu un correu a valladacity@gmail.com o fes-te col·laborador si vols escriure sobre una temàtica nova al nostre bloc.

Gràcies per opinar.