dimarts, 12 de juliol del 2011

Biografia col·lectiva: Leonor Perales Escalante.

     Reprenguem novament la biografia de la gent del nostre poble. En esta ocasió la protagonista és Leonor Perales Escalante, poetessa.
     Leonor Perales Escalante nascuda a València, filla de D. Rafael Perales, noble metge de Vallada, i besnéta del conegut escriptor Valencià Escalante, dedicà gran part de la seua vida a la redacció i direcció dels actes i llibrets de les falles de Castellar i Oliveral. Dites poblacions li han donat el calor,  l'afecte i el reconeixement com a Fallera Major en el 75 aniversari de les falles.
    Publicà un llibre de poemes en castellà "Poemas" en el 2006, editat per la Diputació de València. En el llibre hi trobem poemes a la gent i al poble de Vallada entre altres.
   Ara tingueu la porta oberta per fer els vostres comentaris.

1 comentari:

  1. Vaig tindre la sort de poder assistir a la presententació del llibre "Poemas", al saló de plenaris de l'Ajuntament de Vallada, el 28-08-2007.
    La presentació va estar molt emotiva i interesant, encara que el millor de tot va ser conèixer a l'autora en persona, una dona d'uns noranta anys, eixuta de carns, de pols tremolós per l'edat i una espurna de vitalitat als ulls.
    Quan em va arribar l'hora de que em signara el llibre m'embargava una profunda emoció al vore com una dona tan major consrvava les seues capacitats mentals en tan bon ús, a més de la cultura que atresorava.
    Gran coneixedora de la psicològia humana, alguna cosa em va vore quan em preguntà:
    -¿Tienes abuela?
    -No. Falleció a primeros de mayo de un cáncer.-Al temps que me s'humien els ulls.
    -Pués te acabo de adoptar, ahora ya tienes una.
    M'abraçà, i em donà dos besos. D'el poc contacte que vaig tindre amb ella vaig descobrir que era una dona amb una gran humanitat i molta intel·ligència. Una dona digna d'amirar.

    ResponElimina

EL TEU COMENTARI NO ES PUBLICARÀ SI:
- No poses cap nom o pseudònim.
- És ofensiu i gens respectuós. Apren a raonar.
- Ho escriviu tot en majúscules.
- Es desvia de la temàtica tractada. Escriu un correu a valladacity@gmail.com o fes-te col·laborador si vols escriure sobre una temàtica nova al nostre bloc.

Gràcies per opinar.