diumenge, 23 d’octubre del 2011

Especial "La Victoriosa" Actualitzat a les 18:30 de la vesprada!

Recordeu que desde http://www.cazarettos.org/ també podeu seguir a Víctor i el seu equip de voluntaris.

DIUMENGE, 23 D’OCTUBRE

El primer punt de control, l’hem realitzat passats 7 km des de l’eixida, just en el cim del  Caroig. La plutja, per contra, ha resultat ser inclús agradable per als corredors, refrescant-los i revitalitzant-los. Allí dalt del cim, vist el panorama de caminals que ens esperaven si preteniem fer amb la caravana el mateix camí que ells (28 km fins al següent punt de control, en Casas de Benali), hem decidit despedir-nos dels corredors durant 6 hores, i tornar cap enrere per
eixir a la comarcal que du a Teresa de Cofrents.
I ahí és en el punt on ens trobem ara mateix. Els hem dit als corredors que cada 2 hores intenten cridar-nos i comunicar-nos com es troben. Ells, per la seua banda, s’han sobrecarregat les motxilles d’aliments i d’aigua. La nostra intenció és anar fins Enguera i tornar cap enrere fins Casas de Benali, on farem el següent punt de control.
Com podreu imaginar, l’arribada de Víctor a Vallada, es retrasarà, i si tot va molt be, hem calculat que podría ser cap a les 12:30h. Esteu doncs, atents al bloc i també a la web de http://www.cazarettos.org/ per saber exactament quan será l’arribada al poble.
ACTUALITZACIÓ: Bé, ja està tot més o menys clar. Després de 6 hores correguents amb Raúl en solitari (sense cap avituallament ni punt de control), Víctor i Raúl han arribat de bon matí a
Casas de Benali (a 8 km d'Enguera). Després de 30 minuts dedicats a menjar, recuperar forces (i alguna que altra llàgrima), Víctor i Raúl han partit ja cap a Vallada.
Els dos estan be, si be aquesta nit a sigut molt dura, ja que, al parer, els km han superat la predicció estimada en un principi, (més de trenta). A més, ha estat ploguent gran part de la nit... Se'ls veia cançats i afectats psicològicament però amb molts ànims, sabent que l'arribada a Bocairent, i sobre tot, a Vallada, ja està a tir de pedra.
Aleshores, fent càlculs i comptant amb que tot vaja be, Víctor i Raúl aplegaran al poble en un interval comprés entre les 12:30 i la 13:30 més o menys. Vindrà per Boquella.
Vallada, 11 del matí, la plaça comença a omplir-se de veïns i més veïns curiosos i amb amb moltes ganes de veure a Víctor, animar-lo, aplaudir-li i abraçar-lo. Arribem amb la caravana i comencem a montar l'estand. La gent no para de vindre i alguns ja comencen a comprar-nos camisetes i pulseres. Tots estan ansiosos per veure'l i no paren de preguntar sobre l'arribada, sobre com ha anat el trajecte fins ara...
El club d'atletisme Cama Llarga de Vallada, ja està esperant a Víctor en la penya foradada del barranc de Boquella, molts veïns esperen als cantons... Aleshores arriba Josele i la seua família a la plaça major, i amb ell, Maria. Quan baixen de la furgoneta, l'emoció es respira en l'aire i comencen a brotar de molts ulls, les primeres llàgrimes.
Josele decideix eixir a córrer amb la seua filla cap a Boquella i així donar-li a Víctor una gran sorpresa. Junts, pare i filla, corren al seu encontre. Quan per fi es retroben tots tres a la casa Franco, l'emoció és desbordant.. Sense perdre més temps, tots junts, María, Víctor, Josele i tots els corredors de Cama Llarga i alguns ciclistes de muntanya que s'han unit a última hora, marxen cap al poble.
Víctor arriba al poble de Vallada a la 13:15 escoltat per tot un grup de xiquets i xiquetes que porten pancartes de colors. Tota la comitiva entra a la plaça i esclaten crits i vítors per tots llocs. A Víctor li fallen les cames per moments, mentre familiars seus, amics i amigues corren a abraçar-lo. L'estampa és indescriptible... un moment que difícilment es tornarà a viure al nostre poble...
Víctor romandrà a Vallada dos hores i marxarà a les 15h cap a Bocairen, la meta i punt final d'aquest gran repte.
Ara són les 18h. Víctor ja ha passat pel punt de control situat al camí d'Ontinyent a Fontanar. A ell s'han unit corredors dels voltants. Sorprenentment ha remuntat respecte a l'horari previst en quasi una hora! És a dir, que posiblement arribe a Bocairent a les 20h!!

Vaaaaaaaamos Víctor!
Eixe ha sigut el crit de guerra durant tots aquestos dies.

Hem montat l'estand de Rett. Per sort o per desgràcia ja no ens queden quasi camisetes. Estem realment sorpresos de com ha rebut la gent aquesta iniciativa... A la plaça de Bocairent no cap ja més gent. Un gran arc de Meta, patrocinat per Lurbel corona la font principial i més coneguda del poble.
Canal 9 ens comunica que vol retransmetre-ho tot en directe, però clar, té que ser a les 9...
Altres equips d'atletisme també han vingut a recolçar aquesta bona causa i acompanyar a Víctor a meta...
L'equip de fubol de Bocairent també es vol unir a córrer amb Víctor...
Seguirem informant...

DISSABTE 22 D'OCTUBRE:

Ens hem alçat a les 2 del matí, hem despertar als dos corredors i Abel els ha preparat l'aperitiu. Ells han dormit a la caravana, nosaltres al local cedit per l'Ajuntament de Villar de Olmos, a terra, vora el foc. A les 2:30 han eixit direcció El Reatillo, amb arribada prevista a les 4:30. Nosaltres hem tingut un imprevist amb
la gasolina de la moto, però ja està tot solucionat.
A les 4:30 han arribat a El Reatillo, una xicoteta aldea. Han descansat 10 minuts, prenent líquids i aliments, i canviant bateries de frontals i gps. Continuen cap a El Rebollar. Tot be.
Arribem al Rebollar. Tot be. Ara ens toca esperar a que arriben els corredors. Bellvís s'ha gitat a descansar. La són ja comença a fer acte de presència entre els que, com ell, estan sense dormir des de el dijous. Aprofitem per fer unes comprovacions amb els localitzadors GPS que porten els corredors. A les 6h Tiko i jo intentem gitar-nos, ja que volem acompanyar amb la moto a Víctor i Raúl. Volem acompanyar-los en moto perquè el següent punt de control és massa complicat d'arribar amb l'autocarabana. Ramón i Abel, segueixen sense dormir. Preparen menjars per als corredors. Bellvís segueix descansant.
7:00h.: Víctor i Raúl arriben 20 minuts abans del previst, recuperant el temps que portaven de retràs. Ara els toca descansar 40 minuts, recuperar forces i dormir un poc. L'eixida s'ha retrasat fins les 8h. perque ens ha fet una visita sorpresa Josele, el pare de María, per donar ànims als corredors. Esta vegada s'ha decidit acompanyar-los fins el punt de control (Pocico Valentin) en moto, ja que el camí era intransitable per a la caravana. Tot ha anat be, encara que el desnivell era considerable. El següent punt de control, Venta Gaeta, ha sigut una etapa molt dura, amb un nivell acumulat de 700mt en tan sols 400 de distància. A això hi ha que sumar-li que s'han quedat sense aigua i no podiem accedir fins on estaven... La insistència per accedir per les sendes amb la moto, ha acabat amb 3 radios partits i la moto, per ara, inservible. Ara, a les 13:30 Víctor i Raúl han parat 30 minuts per a dinar, i han marxat direcció Cortes de Pallas. Allí montarem l'estand sobre el síndrome de Rett, i esperarem la seua arribada. Tot seguit, si tot va be, continuarà el repte d'avui fins Casas de Benali, amb un total de 200 km (125 km avui).

Una vegada Víctor i Raúl han arribat a Venta  Gaeta, han realitzat una parada de 15 minuts per canviar-se la roba i menjar alguna cosa. No ens hem esperat més perquè duiem prou de retràs, i hem eixit cap a Cortes de Pallás amb prou presa per a montar l’estant de Rett i que tot estiguera apunt per a la arribada dels dos corredors. En Cortes de Pallás ens esperaba Octavi i Merxe, dos amics de Víctor.
Els dos corredors han arribat sense cap problema, alternant camins i sendes i travessant el pantà de Cortes pel pont i entrant al poble per el famós túnel excavat a la pedra. Lamentablement el retràs ha fet que apenes hi haguera gent a la plaça (una llàstima per què segons ens han dit, pel matí, hi havia mercat). Aixina i tot, la gent que hi havia s’ha interessat molt pel montatge,  i ens han comprat pulseres i camisetes. L’arribada dels dos corredors ha sigut, com sempre, emocionant. Ens han sorprés molt els plors d’una xica del poble, al conéixer la situación de Maria, la filla de Josele i el motiu de tot aquest repte. La xica en qüestió s’ha volcat molt amb l’equip, inclús ens ha oferit antisèptics per curar la cama de Víctor que s’ha ferit amb uns matolls durant el trajecte. La moto, com ja vos contavem abans, l’hem retirada per trencar-se la roda de darrera, i hem aprofitant que buidavem el cofre de la caravana per montar l’estant, per reorganitzar tots els bultos i carregar la moto dins la caravana…
Hem abandonat Cortes de Pallás a les 17:30h. en la que tal vegada siga l’etapa més dura per als corredors: Superar el desnivell existent de la gran Mola de Cortes, una gran reserva natural en la que ens hem aborrit de veure muflons i cabres monteres. El desnivell  negatiu ha sigut de 450 a més de 1000 metres d’altura, però lo bo, encara estaba per vindre: baixar per pista forestal amb una caravana de 6 metres, carregada amb 5 persones, un equip profesional d’audio, un monitor de 42 polçades i una moto de cross... tot això baixant per un camí ple de regaixons , clots i corves, en el que inclús Pepe Parri s’ho haguera pensat alhora de baixar amb el patrol J. Hem tardat una eternitat, baixant contínuament per posar pedres als clots…  i el corredors ens han adelantat baixant per la senda del GR-7. Quan ja estavem baix, sense apenes cobertura, de nit i ploguent, ens ha costat molt de trobar-los. Si no fora gràcies als dos GPS que duguem, no ho haguerem aconseguit.
Una vegada tots a la caravana, hem sopat i hem intentat dormir dos hores. A la 1 de la nit, Víctor i Raúl, amb una força inhumana i admirable (considerant els 140 km que duen fets avui i les dos hores maldormides) han eixit, de nou, a córrer, disposats a pujar el Caroig amb una plutja fina que et gelava de dalt a baix.

DIVENDRES 21 D'OCTUBRE NIT:

La primera etapa del repte de Víctor ha anat bé, amb una equivocació de camí com a únic incident. Víctor ha corregut acompanyat de Raúl, i els dos han anat parant en els pobles per on passaven, on la gent els ha rebut amb molt d'entussiasme, comprant polseres per a recaptar fons i donant-los molts ànims. Passades les 10 de la nit han arribat a Villar del Olmo, després de correr 84km. Allí l'ajuntament ens ha deixat una sala amb ximeneia per a passar la nit, i ens ha dit que podem cremar les cadires per fer foc, ja que la temparatura és un poc més fresqueta que a Vallada. Amb la meua arribada i la de Tiko, el conductor de la moto, ja tenim tot l'equip preparat per a la segona etapa que comença a les 3 del matí! I és que Víctor i Raúl s'han gitat a dormir a les 11, per a descansar un poc i emprendre de nou la marxa a la fresqueta.

DIVENDRES 21 D'OCTUBRE:

Disculpeu per la poca cobertura i la baixa qualitat del vídeo. Ho millorarem a les pròximes conexions en directe. Gràcies al poble d'Andilla per la seua hospitalitat. La propera conexió serà el divendres a les 9 del matí, on emetrem l'inici del repte.

DIJOUS 20 D'OCTUBRE:

Demà matí Víctor començarà el seu repte.
Estem tots be, en una casa rural que l'Ajuntament d'Andilla ens ha facilitat per aquesta nit.
Intentarem mantenint-vos informats a través de la web de CAZARETTOS i també mitjançant el bloc de Vallada.
Salutacions a t@ts.
Ens vegem diumenge a les 10 en la Plaça de la Pau!

EL TEU COMENTARI NO ES PUBLICARÀ SI:
- No poses cap nom o pseudònim.
- És ofensiu i gens respectuós. Apren a raonar.
- Ho escriviu tot en majúscules.
- Es desvia de la temàtica tractada. Escriu un correu a valladacity@gmail.com o fes-te col·laborador si vols escriure sobre una temàtica nova al nostre bloc.