dijous, 22 de desembre del 2011

tres, o més, en ratlla



Ahir llegia una d'aquelles frases suposadament plenes de gràcia i enginy que deia: "La sorpresa de Nadal és obrir el teu regal del Pare Noël i llegir en el paquet allò de Piles no incloses en el joguet". Quin bolet! i damunt tot tancat el dia de Nadal !

I de seguida he pensat en quins jocs m'agraden, dels que no necessiten bateria, clar. En estiu, a la caseta sempre tinc prop un joc d'Scrabble o de Rummikub, el parxís... no tinc costum de jugar a les cartes ni a les dames, als escacs tampoc, què més?

Després he pensat en els més simples, els que pots practicar fins i tot quan vas pel camp, amb elements naturals. Jugues al sambori, a les pedretes, i sobre tot al que anomenàvem de xicotetes "Tereseta en ratlla", supose que en realitat seria "treset en ratlla".
A dalt hi ha tres maneres diferents de dibuixar el tauler per a triar. Les fitxes poden ser qualsevol cosa, boletes de paper, pedretes, botons, pipes...

De moment, res de nou, per a mi almenys. Però l'altre dia, desprès del dinar de quadrilla, vam arreplegar taula i mentre uns féiem el cafè, altres ja havien començat a jugar a un joc que jo no havia vist mai, sense piles ni play ni iphone ni res, simplement, unes ratlles en un tapet de paper com les de la foto inicial. Com sempre, vaig preguntar: "Això què és?"
Em van contestar que és un joc que els agrada als búlgars. La convivència a Vallada es veu que funciona. Anem intercanviant coses interessants!! Però, clar, jo no estic al poble, així que si teniu curiositat i ganes de saber jugar a un joc que pareix interessant, ecològic i apropiat per a totes les edats, haureu de preguntar pel poble, als amics o als xiquets que van a escola amb altres xiquets, que són de llocs diferents però similars en el fons. Hi ha molts dies per davant. Pot resultar un bon entreteniment estos dies que ens trobarem junts amb un cafenet, un dinar, un soparet...

Bon Nadal i feliç 2012 !!!




1 comentari:

  1. JA SABEM JUGAR? Veig que no ho comenteu, així que, com el dia de Nadal vaig eixir al cafenet, em van explicar com funciona:

    INSTRUCCIONS PER A JUGAR
    Necessitem 2 jugadors amb 9 boletes cadascú.

    Vas posant-ne sobre els angles dibuixats, ara una tu ara una jo...

    Els moviments són en línia recta i únicament als punts lligats entre ells per les línies, sense saltar.

    Quan en tens 3 en ratlla te'n menges una del contrari, pots triar la que més et convé, clar!
    I quan et quedes amb 3 fitxes (o boletes9 a partir d'eixe moment ja pots moure't en diagonal també. Es convertix en un tres en ratlla com el que coneguem però amb moltes més opcions, demana molta atenció, perquè pot haver molts llocs per a fer "tres en ratlla".

    Bé, això és el que em van explicar, ara ja podeu jugar a vore si ens agrada.
    Jo em pense que ara mateix necessite més anar a passejar pel terme, que és ben bonic!
    FELIÇ 2012 i que els Reis ens porten coses bones per a compartir ;-)

    ResponElimina

EL TEU COMENTARI NO ES PUBLICARÀ SI:
- No poses cap nom o pseudònim.
- És ofensiu i gens respectuós. Apren a raonar.
- Ho escriviu tot en majúscules.
- Es desvia de la temàtica tractada. Escriu un correu a valladacity@gmail.com o fes-te col·laborador si vols escriure sobre una temàtica nova al nostre bloc.

Gràcies per opinar.