dimarts, 23 de novembre del 2010

Endevina, endevinalla...

Paco i jo teniem un tracte: Jo penjava la foto i ell, a final de setmana, feia l'explicació.
Paco coneix molt més que jo, cada racó del poble i s'esplaia amb les seues explicacions amb històries que són interessants. En canvi jo, faig la foto i, com a molt, dic on és o qui és.
Dic "com a molt" perquè la foto de la setmana passada, desconec com es diu el lloc... (ací és on entra Paco). Sols vols puc dir que és una casa prou gran que està prop de la central elèctrica que hi ha a l'altra banda de l'estació vella de tren.

Paco! On estas? Respecta el tracte! ;-)

En fi. Aquesta setmana toca personatge valladí.
Per a complicar un poc la cosa, m'he permés de cobrir-lo amb un quadrat blanc però, pel context, molts de vosaltres segur que l'encerteu prompte.

Recordeu, les respostes anònimes no compten!


8 comentaris:

  1. Hola Kike,

    Una pregunteta, heu estat fent fotos a casa particulars de Vallada?, ho dic per que l'altre día hi havia un cotxe a la porta de la meua casa fent-li fotos, quant el meu pare va eixir per demanar explicacions el cotxe va pegar a fugir, si sou vosaltres vos agraïriem que no fereu aço, es més fàcil explicar-li al propietari per que son les fotos, si no sou vosaltres sols dir que el fet ha sigut denunciat a la policia i per tant si a altra persona li pasa que tambe pose la denuncia, el cotxe era un Renault Space Gris.
    Gràcies.
    Vero

    ResponElimina
  2. Bo, la qüestió no és fàcil. Què dir-vos. Si és tracta d'una olivera i el personatge està plegant olives, jo pense que es tracta de Maruja "la gelà". Jo no conec cap persona a Vallada que li agrade més plegar olives que a ella. A més, així, agenollada, sense mantes, amb les mans. Resulta que aquesta pràctica ja no és rentable, com deixaran de ser-ho els vibradors, però la curiositat és que Maruja i molts d'altres usem per plegar olives l'única energia que és SOSTENIBLE. Per no parlar de Reiki i molts altres temes que em suggereixen esta foto. Però açò és només una endevinalla. Gràcies.

    ResponElimina
  3. Hola Vero;
    Això que em contes, sembla més d'una peli que de la vida real...
    Per primera dir que jo no era, jo vaig fent fotos a peu i amb molta calma, pasejant amb ma uelo o soles, entretenint-me i parlant amb la gent que fotografie.
    En aquest cas per exemple, vaig estar parlant amb aquesta persona, em va veure la càmera, vaig fer fotos al seu voltant, em va demanar l'hora...

    El cas que em contes que li ha succeït a ton pare, en principi no és denunciable, a no ser que algú entrara dins de sa casa a fer fotos.
    En tot cas t'aconselle aquest article que t'esclarirà un poc com està la cosa dels drets dels fotògrafs http://camiloh.googlepages.com/tus_derechos_como_fotografo.pdf

    Espere que siga el que siga, no siga greu.

    Salutacions, Vero. (no se qui eres)

    ResponElimina
  4. es paixerell? (pare o fill, clar)

    ResponElimina
  5. Be, ja és dilluns i crec que toca resoldre l'endevinalla, aquesta setmana l'encert per a safraneret, enhorabona!! i benvingut.
    Molt bo lo del Reiki, segur que l'oli te més propietats!!
    Sols dues coses:
    Ara quasi ningú diu "plegar olives", sinó "fer olives".
    Heu de saber que les olives s'han de plegar amb les dos mans sinó l'oli farà gust.
    I una anècdota, ma mare em contava que en época de fam (no sols al tercer món, a Vallada també se n'ha patit) venia gent d'un poble proper que es veu que encara en patien més, a furtar olives, amb una tècnica totalment innovadora.
    Penjàven un paraigües enganxant l'ansa a una branca, l'obrien i esmunyien les olives, quan estava mig ple el buidaven a un sac i en fer una carregueta, cap a casa.
    Ara els paraigües s'han incorporat als tractors i somouen tota l'olivera. Tècnica que també està quedant antiquada per el nou métode de plantar les oliveres en bardissa i collir-les a màquina, aquesta tècnica suposa un perill per a la conservació de les oliveres antigues, que donen més treball, però milloren moltíssim la riquesa cultural i patrimonial dels nostres paisatges. I ara hi ha qui produeix oli d'oliveres mil.lenàries, però per obtindre una olivera mil.lenària calen dos coses, plantar-la i el més important, no arrancar-la.
    http://www.amicsolivera.com/index.htm

    ResponElimina
  6. Hola Kike,

    Lamente que et semble un cas de pel.licula.......... pero es cert i denuncible, les fotos es varen fer a la finestra que estaba oberta i a dintre hi havien menors, si no estas fent res mal no escampes a correr. Tinc les dades de la persona propietaria del cotxe facil.litades per autoritats. No m'interesen els drets dels fotógrafs si no la meua intimitat i la dels meus.

    ResponElimina
  7. La endevinalla és el personatge en de foto?

    ResponElimina
  8. Hola Vero;
    Gràcies per contestar. Sí, el que contes ja és un altra cosa... No se... No et puc ajudar, però la veritat és que sembla preocupant la cosa.
    Sort i que no siga res.

    ResponElimina

EL TEU COMENTARI NO ES PUBLICARÀ SI:
- No poses cap nom o pseudònim.
- És ofensiu i gens respectuós. Apren a raonar.
- Ho escriviu tot en majúscules.
- Es desvia de la temàtica tractada. Escriu un correu a valladacity@gmail.com o fes-te col·laborador si vols escriure sobre una temàtica nova al nostre bloc.

Gràcies per opinar.